mandag den 25. april 2011

HVORDAN SER DINE NEGLE UD?


I de sidste 25 år har jeg hver mandag klippet mine negle - med mit arbejde er det nødvendigt med korte negle. Men her i påsken har jeg haft ferie og nu har de groet i ca. 2½ uge. Jeg ville checke om mine negle er sunde og raske - om de voksede pænt ud - om de havde mærker - eller skiftede farve. For faktisk kan udseendet af ens negle give et vink om status af resten af kroppen.

Som det ses af billedet er mine negle stærke og sunde - næsten. På pegefingeren anes nogle hvide pletter. Jeg har altid troet, det var tegn på zink-mangel. Men nu har jeg set efter hvilke fødevarer der indeholder zink, og det er bl.a. kød, æg og ost, hvilket jeg ofte får.
Til gengæld har jeg nu læst, at det kan skyldes for meget sukker i kosten. UPS!! Men det kan jeg jo heldigvis lave om på - med lidt omtanke.
Læs mere om NEGLE DIAGNOSIS

Ingen kommentarer: