fredag den 26. august 2011

Chris McDonald VERSUS W.C. Fields


Ved du eller kan du huske, hvem W.C.Fields (1880-1946) var? En komiker med stor hang til alkohol og han lagde ikke skjul på det. En kult sætning fra ham:


(Fields til bartender) "Var jeg herinde i går aftes, og brugte jeg en 20 dollar seddel?" – (bartender) "Ja" – (Fields) "Åh gudskelov, jeg var bange for, at jeg havde tabt den!"

Han var bestemt ikke typen, der lige som jeg læser en sundhedsgurus klumme hver uge. Men måske havde han levet lidt længere, hvis han havde kunnet læse Chris McDonalds klumme i lørdags og efterlevet bare lidt af det.

I lørdags opstillede Chris McDonald 7 gode vaner. De gode vaner er ”opdaget” ved at følge 7000 mænd og kvinder i Californien igennem 13 år. Ved efterlevelse af vanerne, skulle man ikke bare få en forlænget, men også en forbedret længere levetid.

1. lad være med at ryge
2. drik moderate mængder af alkohol
3. få 7-8 timers søvn hver nat
4. træn regelmæssigt
5. spis regelmæssige måltider
6. bevar en passende kropsvægt relateret til højden
7. spis morgenmad








Ingen kommentarer: