fredag den 13. januar 2012

KIROPRAKTIK I 25 ÅR

25 års jubilæum


Tænk så er det 25 år siden, at den første patient ringede. Kiropraktisk Center ved Charlotte Riber kan søndag d. 15. januar fejre, at det er 25 år siden klinikken blev grundlagt. Dag 2 ringede den næste patient. - Og så behandlede jeg i øvrigt nogle af de håndværkere, som var med til at indrette klinikken.
Hold op, hvor er tiden gået hurtigt. Og hvor har jeg været glad for at være i Svendborg. Jeg troede, at jeg højst ville være her i 5 år - så skulle jeg videre i livet!! Nu tager 25 år til! Tak, Svendborg for 25 gode år.

Der er sket meget i de 25 år, der er gået. Den måde jeg behandler på, har ikke ændret sig så meget, men de råd jeg giver patienterne med hjem har ændret sig meget. – Og det er først og fremmest videnskabens skyld. Da jeg startede, gjaldt det f.eks. om at sidde helt korrekt ved computeren, så man kunne holde ud at sidde der i flere timer. Men det gav alligevel skader. – I dag ved vi, at, de rigtige møbler skal gøre det muligt at skifte stilling ofte. Desuden er det vigtigt at motionere og bevæge sig, når man har fri. Ja, motion og bevægelse er vigtig fra fødsel til grav.

Vi er endvidere førende indenfor forskning, der er mange kiropraktorer, som er blevet ansat indenfor det offentlige f.eks. på Middelfart og Vejle Sygehuse. Vi imponerer med vores forskning og er i forhold til vores størrelse førende i verden. Autorisationen og den kiropraktiske uddannelse på Syddansk Universitet har været stærkt medvirkende til dette.

Jeg har altid været glad for mit arbejde med patienterne og har forsøgt at følge med den rivende udvikling med kurser i såvel Danmark som specielt USA. De danske kurser er meget teoretiske og korrekte, i USA lærer jeg glæden og entusiasmen omkring mit fag.

Kiropraktisk Center er en klinik for hele familien. Jeg bliver glad og stolt, når både 3 og 4 generationer i samme familie viser mig den tillid og får behandling. Babyen, som kun vil kikke til den samme side. Teenageren, som har fået en sportsskade i knæet. Faren med hovedpine og Bedstefaren med lændesmerter.

Ingen kommentarer: